חוגים

symbols

 הפעילויות הצפויות בשנה הבאה אשר תתחיל בספטמבר 2016:
החוגים מיועדים לכל הגילאים מכיתה ד' עד יב' ולכל אחד או אחת הרוצים להכיר תחום חדש ומעניין אותו אליו ניתן להיחשף רק אצלנו.
מרבית הבוגרים שלנו המשיכו לתחומים טכנולוגיים שונים כמקצוע, מהנדסים, מתכנתים ואנשי הייטק.
לימוד על תחום הטיסנאות

טיסן רדיו מנוע – יאפאטוס

Yaptaus1 Yapatus2class1

  1. חוקי האווירונאוטיקה
  2. עבודה עם חומרים שונים לבניית הטיסנים: גלשונים, דאונים חופשיים, דאונים מונחי רדיו ( שלט ) , טיסנים ממונעים במנועים חשמליים
  3. שיפור יכולת המוטוריקה העדינה
  4. חוג לכתיבת אפליקציות למכשירים ( אנדרואיד ) ולמידה איך להפוך את האפליקציה לפעול עם ציוד מוחשי ( מיועד לבעלי רקע בעולם המחשוב) כיתות ח' – י"ב ( גילאים צעירים ישקלו לאחר שיחת היכרות )
    בנוסף יתקיימו שיעורים ללימוד ההטסה בסופי שבוע, הן בתחום הגילשונים, הדאונים מונחי רדיו וטיסנים חשמליים.

בברכה,
גיל דביר – מנהל מועדון התעופה והטכנולוגיה – ראשון לציון
טל' – 054-954-3-954

טיסנאות
מיועד לחניכים מכיתה ד' ומעלה
קישור למערכת החוגים: לחץ כאן
קישור לתכנית הפעילות: לחץ כאן

פיתוח אפליקציות
לבעלי רקע בסיסי בתכנות
קישור לתכנית הפעילות: לחץ כאן

בניית רחפנים
מיועד לחניכים מכיתה ט' ומעלה
קישור לתכנית הפעילות: לחץ כאן
חומרים, ציוד, תנאי הרשמה והוראות בטיחות
 – לחץ כאן
דף מידע להורים ( תנאי בסיסי לרישום )לחץ כאן

רישום החניך לפעילות לפי ימים: לחץ כאן

ימי פעילות במועדון: הפעילות תחל ב –
9/2016 ותסתיים ב – 6/2017 כולל – 10 חודשים
יום א'  – פיתוח אפליקציות
ימים: ב', ג', ה' – טיסנאות

מעוניינים שאחזור אליכם אנא מלאו את הפרטים

קצת על המדריכים:
טוביה פייביש : מדריך עם נסיון רב בתחום הדאונים החופשיים, מתחרה פעיל
גיל דביר : מדריך עם נסיון רב בתחום דאוני הרדיו, מתחרה פעיל
אלוף ישראל 2012 בדאוני רדיו מסוג דיסקוס – F3K
חבר נבחרת ישראל לאליפות העולם 2013 – F3K
אלוף ישראל 2015 בדאוני רדיו מסוג דיסקוס – F3K
אורן קאזדן : חייל בחיל האוויר
בוגר קורס מדריכים של קלוב התעופה לישראל
אביב בלסיאנו – מתכנת בכיר בחברה פיננסית

עלויות:
מסלול דאונים חופשיים:
פעילות בת 2 שעות  – 190 שקלים לחודש למשך 10 חודשים ( מותנה במינימום של 10 חניכים )
פעילות בת 3 שעות – 245 שקלים לחודש למשך 10 חודשים ( מותנה במינימום של 8 חניכים )
תשלום חד פעמי: ערכת חומרים שנתית – 250 ₪ (בתוך זה עלות דמי הביטוח עד 31.8 לפעילות בשטח המועדון)

מועדי תחרויות ארציות – 2016 – השתתפות בתחרויות מותנית ברישום כפעיל בקלוב התעופה לישראל
פרטים נוספים באתר קלוב התעופה לישראל בקישור – כאן
19.4 – יום הטיסנאות- תחרות גלשונים וגלשוני קלע ארצית
21.5 – תחרות ארצית בדאוני P-30
23.7 – אליפות ישראל בדאוני P-30
24.9 – תחרות ארצית בדאוני P-30
12.11 – אליפות ישראל בגלשונים וגלשוני קלע

מבנה שיעור עקרוני בחוג

מרבית חוגי הטיסנאות מתקיימים אחת לשבוע למשך 2  שעות, אלא אם צוין אחרת במערכת השעות

קיימת שונות רבה בין השיעורים אך באופן כללי, השיעור בנוי בדרך כלל:
חלקים מנהלתיים – 5% מהזמן
חלקים עיוניים עקרוניים-כלליים – 5% מהזמן
חלקים עיוניים ייעודיים – פרטניים –  10% מהזמן
חלקי עבודה מעשיים  – 80%

שיעור בחוג הטיסנאות נפתח בדרך כלל בהתכנסות של כולם, כשהמדריך מבצע בדיקת נוכחות.
השיעור עצמו מתחיל בהסבר עקרוני למהלך החוג, משימות לשיעור והודעות כלליות.
לאחר מכן, מקבלים החניכים הסברים והנחיות ייעודיות למשימותיהם ומתחילים לעבוד עליהם.
לעתים, המדריך מעביר הדרכה מרוכזת תאורטית או מעשית כהרצאה, בתחומים כמו אווירודינמיקה, חוזק ומבנה, חוקת טיסנאות ספורטיבית, שיטות הטסה, מזג אויר וזרמי אויר, שיטות בנייה וכדומה.

העבודה המעשית מלווה באופן צמוד על ידי מדריך, אשר מכוון את התקדמות המשימות ובודק את התוצאות.

מדי פעם, המדריך מוצא צורך, לעצור את תהליך הבנייה, להציג משימה שבוצעה טוב או שנכשלה, על מנת לחזק ו/או ללמוד מהטעויות, כמו גם, להוסיף עוד ידע תאורטי או מעשי, לכוון את המשך העבודה וכדומה.
לקראת סוף החוג, המדריך מכנס את החניכים ומסכם את יום הפעילות ומכין למפגש הבא.
החניכים מסיימים את החוג בארגון הציוד האישי וחלקי הטיסן הנבנה, כשהתורנים הנבחרים, בדרך כלל, תורמים את חלקם בסידור וניקוי חדר העבודה עצמו.

תכנית עבודה בחוג

תכנון שלבי העבודה, הלימוד וההתקדמות בחוג מבוססים על ניסיון רב שנים בהדרכת קבוצות באופן כללי וטיסנאות באופן ייחודי.
ההדרכה בחוג מבוססת על שיטת שכבות, כך שכל שכבה שנלמדת, מהווה התקדמות והכנה לשכבה הבאה עליה. בנוסף, כל שכבה, בנויה מקשרים הדוקים בין הדרכת התיאוריה, הדרכת העבודה המעשית והדרכת ההטסה.
תהליך ההתקדמות בחוג מתרחש במקביל בתחומי ידע, הבנה ויישום, בכלל פעילויות החוג: רקע תיאורטי, שלבי בניית הטיסן בפועל ובסופו של דבר – הטסתו.
נוכל לקחת את התהליכים ופעילות בשנה הראשונה בחוג כדוגמה לפעילות בהמשך:
חניך בחוג בונה, בשנה הראשונה, מספר טיסנים, כשהמאפיינים שלהם והצרכים הנובעים מכך מתקדמים והופכים מורכבים יותר ויותר.
בתחילת השנה יבנה החניך טיסן פשוט מאד, יתכן אף שחלקיו מוכנים, יקבל מעט רקע תיאורטי ויצא להטיסו במגרש הסמוך.
בהמשך, ילכו דגמי הטיסנים ויתקדמו, מבחינת מורכבותם, גודלם, הכלים בהם צריכים להשתמש, כמו גם בידע וההבנה שמהווים בסיס לבנייתם והטסתם.
בתהליך מסודר, ילכו החניכים ויתקדמו בדרגת המורכבות של הטיסן, תוך כדי הפגנת התקדמות בשרטוט החלקים וחיתוכם, עיבוד החומר, עיצובו המדויק וליטושו, הרכבת החלקים והדבקתם, ציפויים, גימור, מתקני החיבור וההפעלה. ההתקדמות היא גם בתחום התיאורטי כידע והבנה ב- "איך טיסן טס?" וגם בתחום ההטסה בפועל כיכולת משתפרת של הטסת הטיסנים, השתתפות בתחרויות וכד'.
המטרה היא להעביר לחניך את אהבתנו לטיסנאות, תוך כדי שהוא מקבל ידע תיאורטי ומעשי שישמש אותו גם בהמשך, הרגלי עבודה נכונים ובטוחים,
יכולת קבלת משימות ועבודה עצמית מדויקת ועוד

 

 

Comments are closed.